Okej, jag är sämst! Men bara på låtsas.

Jag är väl medveten om att jag inte har uppdaterat på år och dagar men tack för att du påpekar det Aho. Den här dagen har varit hyfsat trevlig. Den första lektionen var svenska där vi fick skriva upp tre påståenden på en lapp som läraren sedan blandade ihop och delade ut till alla i klassen. Vi fick sitta i en ring och sedan argumentera varför man håller med det påstående som stod på ens lapp i 20 sekunder utan att sluta. Mitt blev "Jag tror att IQ sitter i hårfärgen" eller något. I vanliga fall brukar jag få panik och inte veta vad jag ska säga men den här gången flöt det på ganska bra. Jag kom nämligen på en högst ovetenskaplig teori om att eftersom håret sitter på huvudet så är det ju löjligt uppenbart att lite av hjärnans innehåll sipprar ut och färgar av sig på det. Jag är inte säker på om jag lyckades övertyga någon men det är ju mucho trevligt att retoriklektionerna har börjat ge resultat.

Hm, vad gjorde jag mer? Just ja. Det blidde ett kort besök på vårdcentralen för att de skulle sno mitt blod eller något. Jag är glad över att de bara fyllde ett litet rör den här gången i stället för fyra. Oh well, nu har jag i alla fall ett moderiktigt litet heroinistmärke i armvecket som jag kan skryta med. Alternitivt skrämma små barn. Jag ska tillbaka dit i morgon igen för att lattja med den där EKG-mojängen. Alltså missar jag både ped led och idrott. Trevlans!

En fråga till alla nissar på Östra. Är det bara jag som tror att vår käre, tragiska Heinrich har åkt på en släng av ADHD? Han skuttar runt som en liten hare och är allmänt svår att hålla reda på. Det är inte heller ovanligt att pojken dyker upp med diverse sår på armar och ben efter att ha försökt sig på något busigt och potentiellt livsfarligt påhitt. Idag började han till och med dansa med mig av någon okänd anledning. Sådant är bara roligt för folk som har lite motorik att skryta med.

Veckans roligaste: Jag fick MVG i Matte A. Yay for me!

Kommentarer
Postat av: Aho

Haha, ADHD Heinrich xD

2008-02-01 @ 17:32:22
URL: http://alchera.blogg.se
Postat av: Teresia

Yay Kim :P

2008-02-01 @ 22:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0