The end?

Funderar på att sluta med bloggen och skaffa en bilddagbok i stället. Känns bra mycket roligare.

The animals of New York

 

Mästerfotografen Kim kom fram a lot när vi var i staterna. Resultatet ser du här ovan. Den här duvan satt högt uppe i Empire och såg ut att ha det hur trevligt som helst. Invånarna i Central Park bestod mest av ekorrar. Överallt. Såg även en jätteråtta (kan ha varit en råtta av medelstorlek men det är inte riktigt mitt område) i Battery Park men den fick jag inte med på kort.

Yo!

Rubriken är min standardfras när jag träffar någon. Typ som hej. Fast bättre.

The Road

image5

Så här kommer jag att spendera min helg ser det ut som. Med en trevlig liten bok som jag köpte med mig från staterna som sällskap. Borde vara bra kan man tycka. Självaste Oprah har ju valt den till sin bokklubb. Inte för att jag är ett stort fan av damen men lite imponerad borde man väl bli. I sann blogganda måste jag ju givetvis recensera den efteråt. Allt annat hade ju varit skandal.

Gaah

Åh vilket trevligt väder det var när jag gick hem från skolan idag. Not. Är det någon som vet var man kan köpa en söt regnjacka? Gärna med en matchande sydväst...

Dagens

Dagens låt: Ozzy Osbourne - I don't wanna stop

Woha!

Min blogg ligger på mest aktiva listan på webblogg.se. Därmed är det nu bevisat att jag har för mycket fritid. Och alldeles för få intressen. Men nu ska vi inte klaga. Positiva tankar.
Jag vet att jag borde plugga kemi i stället för att sitta här. Jag lovar, snart kommer det börja rinna hjärnsubstans ur mina öron på grund av att den inte har något bättre för sig. Hjärnan alltså. Haha, jag fick en kul mental bild av grå gegga nu. Back to work. Snart..

Fyndig rubrik efterlyses

Lite senare ska jag göra ett nytt försök att ragga läsare. Ska nämligen lägga upp bilder på, var beredda nu, kläder! That's right. Men det är inte vilka kläder som helst. Det är en massa plagg från det najsiga 80-talet. Kanske inte det vackraste men jävlar vad koola de är.
Lite by the way så måste jag säga att Tess är huur duktig som helst på att måla träd. Har aldrig sett finare träd i hela mitt liv. På allvar alltså.

För att undvika framtida missförstånd så ska jag bara klargöra en sak:
Tess=Therese
Tessie=Teresia

Så. Nu var det avklarat.

The goal

Har kommit på att jag ska ha ett mål med den här bloggen. Vill ha något att sträva efter liksom. Jag ska ha 100 läsare. Om dagen. Jag känner liksom hur tävlingsmänniskan i mig börjar komma fram nu. Om jag så måste börja posta "dagens outfit" bilder i sann modebloggsanda så ska jag göra det. Banne mig alltså. Mohaha. Samma tävlingsinstinkt har jag däremot inte när det gäller kemi. Va fan, jag sitter här och skriver i stället för att plugga. Och jag ska gå natur. Ha. Det blir minst sagt intressant att se hur det går. Så nu stöttar vi mig va.

Plugga plugga plugga...

Så ska jag spendera helgen tråkigt nog. Massor av kemi här. Kanske inte min starkaste sida men jag får väl ta och göra det bästa av det. Yeah right.


New York

En väldigt trevlig resa måste jag säga. Besökte både Empire och Frihetsgudinnan. Självklart så blev det en hel del sightseeing där vi bland annat fick se I love you guy. Han är en gammal gubbe som lutar sig ut genom sitt fönster med en hjärtformad I love you kudde och vinkar varje gång bussen åker förbi. Synd att det inte blev några kort på honom.
Jag har knappt ätit på hela veckan. Kan ju bero på att vi bara åt snabbmat i New York. Vi ville uppleva den amerikanska matlagningskulturen sa vi. Åt pannkakor. Värsta jag har smakat i hela mitt liv nästan. Euw.

   


Hemma

Bilder och sådant kommer inom kort.

RSS 2.0