Men jag fick i alla fall julmust!

Den här dagen har faktiskt varit väldigt trevlig. Den började med en historialektion med Gunnar. Eller Gunnish, Gunnelito eller Högt ärade herr magister som han också brukar kallas. Sedan gick vi vidare till matten där vi hade lite redovisningar. Snark. Efter detta lidande var det hög tid för dagens höjdpunkt: julbordet. Glad som en fisk traskade jag ner för CP-trappan med mitt trevliga sällskap. Där nere vid maten tog jag en bricka och whatever man nu behöver för att äta innan jag ställde mig i kön. Gud vad trevligt, här finns det lite sill och lite ägg och där borta finns det lite köttbullar. Inget konstigt med det om man väljer att bortse från det faktum att jag inte äter ett jävla skit av det där. Min lunch bestod alltså av potatis, knäckebröd och julmust. Näringsrikt och bra! Anar jag lite diskriminering?
Anyway, sedan var det hög tid för Ahos favoritlektion. Jag menar givetvis ped led. Det är inte den otroligt intressanta undervisningen eller den trevliga lärarinnan som Hoe uppskattar så mycket. Det råkar vara så att hon är alldeles besatt i den pojke som så kärleksfullt döptes om till Bimboboy. I övrigt flöt lektionen på bra och klassen bjöds på både pepparkakor och ischoklad. Sedan lyckades min grupp kamma hem en ask Geisha tack vare Herr Novotnys stora kunskap om julsånger. Det tackar vi för! Sista lektionen var retorik då jag bland annat lärde mig att rita mangafigurer och att vika näckrosor av servetter. Kort sagt som en helt vanlig dag på Östra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0