Säg att våren stannar kvar forever and ever.

Det känns verkligen som vår nu. Det är sol ute och faktiskt hyfsat varmt. Ja, enligt mig är det varmt så fort termometern visar plusgrader. Jag hoppas innerligt att vädret förblir så här underbart ett långt tag framöver. Favoritårstiden number one säger jag bara.

Den här dagen har hittills varit mucho trevlig. Min moster och hennes hundar kom över och hjälpte till med maten. Okej, hundarna kanske inte var så delaktiga i matlagandet men ni fattar. Det blev en superkryddad quornfärspaj med paprika, tomat och ost. Supernajs! Jag passade på att kela en massa med mina älsklingar och sedan även med Sneaky Cat när hon kom hem från något random äventyr i stora vida förorten. Jag har kommit på att jag älskar Maja jättemycket. Hon är så fantastisk. Det var dagens uppenbarelse.

Nu när jag har blivit på detta vårhumör har jag även börjat längta som en galning efter påsken, som råkar vara min favorithögtid. Vi åker alltid till landet och firar med diverse kusiner och sysslingar. Det här året blir det lite annorlunda eftersom våra grannar där nere har flyttat och en familj från Haninge (!) har köpt deras hus. Men så länge de låter mig använda deras brygga samt jaga mina kusiner över deras tomt så är det lugnt.

Känns det inte bra att jag skriver ett positivt inlägg för en gångs skull? Nu kommer jag kanske få kommentarer i stil med "Vem fan är du och vad har du gjort med Kim?" men ni kan andas ut. Det är fortfarande jag fast i ett lätt ADHD tillstånd. Liksom, jag är glad för första gången på evigheter. Sån där värdelös spontanlycka till och med. Nu håller vi tummarna för att det håller i sig.

Kommentarer
Postat av: Teresia

Great Kim ;)
Så ska de se ut, LIVET ÄR UNDERBART..
hmm, vissa stunder iaf :P HAH

2008-01-13 @ 22:15:10
Postat av: Teresia

Great Kim ;)
Så ska de se ut, LIVET ÄR UNDERBART..
hmm, vissa stunder iaf :P HAH

2008-01-13 @ 22:15:31
Postat av: Teresia

Sorry, blev något fel så de blev X2
Flum

2008-01-13 @ 22:17:30
Postat av: Aho

Vem är du och vad har du gjort med Kim?

2008-01-13 @ 22:21:30
URL: http://alchera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0