Ny termin, nya tag

I morgon börjar vårterminen vilket känns både bra och dåligt. Bra för att jag får några tidigare dagar men dåligt för att det blir mycket mer arbete än tidigare. Nya kurser för i år är Fysik A samt Matte B. Inget jag ser fram emot. Matten kan ta sig för våran lärare är den sämsta i hela världen. Jag menar, hur i helvete får fan mer en hälften av eleverna att misslyckas med A kursen? Nej, jag tror inte att våran klass att dummare än andra naturklassen där ungefär hälften av elever fick MVG. Failandet beror helt enkelt på att ingen förstår vad läraren snackar om eftersom hon inte bemödar sig att förklara det på ett språk som vi förstår. Sedan har vi ingen tid till att jobba själva eftersom hela lektionerna går åt till genomgångar. Hon är inte pedagogisk för fem öre.
Tillbaka till fysiken. I det ämnet ska vi ha LO (Lars-Olof för de utomstående). Han är väl lite seg men det löser sig nog. Hela kursen kommer troligen bestå av att skriva diverse labbrapporter och annat ensdigt arbete. Min käre nörd tillika klasskompis Andreas kan knappt bärga sig.
Slutligen till det bästa på hela året, jag slipper styrketräningen! Jag fick G i det ämnet. So not cool, dawg.

image59

Idrott på fredagar? Vad tänker dom med?

Kommentarer
Postat av: Aho

Vi kanske borde ta upp det med Lisa, jag menar, jag förstår verkligen inget. Hon kanske borde få veta att vi inte förstår när hon förklarar. >.

2008-01-13 @ 22:27:24
URL: http://alchera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0