Hjärtan hela dagen

Om någon av er där ute råkar bo under en sten (en sten med internetuppkoppling alltså) så kan jag ju berätta att det är alla hjärtans dag idag. Detta fenomen är något som vi tar väldigt seriöst här på Östra. Jag kom till skolan, givetvis sprängfylld with lööv, och möttes av Andrea som gav mig en kram. Inte för att det tillhör ovaligheterna på denna lilla skola, och speciellt inte på NV, men dagen till ära så var alla mycket kramigare än normalt.

Anyway, på svensklektionen fick vi börja med att pyssla fram lite kort som vi skrev kärleksdikter på. Jag var ovanligt fantasifull och skrev dikter till tre mycket speciella flickor vid namn Natta, Tess och Diana. Alla tre började okänsligt nog garva åt att jag hade blottat mina känslor på detta romantiska vis. Oh the shame! Nä, men det var ju lite komiska inslag i min underbara poesi så de är förlåtna.

Efter detta så hade vi en lång håltimme på vilken jag hade planerat att plugga matte men som ni vet så brukar ju planer av denna sort skita sig rejält. Istället var jag lite i biblioteket där det hade anordnats en dikttävling, hängde med den nya flickan Therese på diverse äventyr och hann även med en hyfsat lugn debatt om köttindustrin under lunchrasten. Åh, och så fick vi vaniljglass också. Fräsigt!

Sedan hände ju även lite mindre trevliga saker som att Mr. Cookie misshandlade mig med en ballong och att Heinrich gjorde ett ouppskattat försök att kimnappa mig (Ja, det är tillåtet att hitta på nya ord i sin egen blogg). Den sistnämnda grejen handlade alltså om att denne inte alltför klipska varelse tyckte att det var en kul idé att slänga en stor svart filt över mitt huvud och sedan försöka dra med mig någonstans. Skandal! Lyckligtvis försökte Emi och Tess rädda mig från denna fasansfulla situation men det lyckades väl lite halvt med det. Herr Netz, nästa gång du får för dig att försöka dra med den mest fobiska och rädda lilla flickan i hela världen på något läskigt påhitt: DON'T DO IT!  Men vi vet ju alla hurdan denna unga gosse kan vara så jag måste väl säga att det är lungt för denna gång.


Kommentarer
Postat av: Diana

Du är så jävla underbar Kimmieboy!

2008-02-16 @ 14:23:54
URL: http://bittrasanningen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0