Fredagen

Jag tänker inte rabbla upp vad som hände under skoldagen eftersom jag knappt kommer ihåg den så jag börjar med att prata om vad vi gjorde efteråt. Jag, Mickis, Aho och Diana traskade upp till centrum för att handla på Ica eftersom vi skulle hem till Adreas för att ha en filmkväll utan film. Vi köpte två chipspåsar, en massa läsk, lösgodis, dipp och ingredienser till cheesecake. Jag och Diana var lite oroliga över att köpa cola light eftersom vår hemska idrotslärare hade sagt att man får hjärncancer av det på sista lektionen men vi tog det ändå. Fatta vilka rebeller vi är!

Efter att ha traskat i vad som verkade vara en stor jävla cirkel så kom vi fram till Andreas trevliga radhus där vi blev välkomnade av tre gråvita katter. Vi inspekterade pojkens rum som såg ut precis så som vi hade förväntat oss. Det satt en lista över alla vårterminens kurser på väggen vid skrivbordet, det periodiska systemet var uppsatt på dörren och de två biblarna stod prydligt uppradade i bokhyllan. Utan tvekan det nördigaste rum jag någonsin satt fot i.

När vi var klara med vår efterlängtade cheesecake ställde vi in den i frysen och satte oss ner i vardagsrummet för att svulla som satan. Samtalet halkade in på bananer och därefter gick allting utför och diskutionen riktades in på sex. Det var det enda vi pratade om de timmarna vi va där och det var den roligaste pratet på länge vill jag lova. Jag tänker inte avslöja det som sas men om ni bara använder eran fantasi så får ni nog en bra bild av hur det lät.

Klockan nio på kvällen var det tid för Mickis och Diana att dra. Mickis övergav oss för att åka till Heinrich och Diana skulle på fest. Vi som var kvar traskade ner till källaren där vi satt och spelade på Andreas orgel. Jag och Aho satt bredvid varandra när Andreas såg alldeles rörd ut och utbrast något i stil med "Åååh, en kommunist och en kapitalist som sitter på samma orgel!". Det var ett vackert ögonblick vill jag lova. Aho var samtidigt inne på msn och pratade med en kompis som visade sig vara typ 20 meter bort. Denna flicka och hennes kompis kom över en kort stund och sedan gick vi hem. Flickorna var snälla nog att följa med mig en bit på vägen hem även fast det blev värsta omvägen för dem. Tackar för en trevlig kväll mina små barn!


Kommentarer
Postat av: Diana

Lätt den bästa kvällen :)

2008-02-10 @ 12:45:10
URL: http://bittrasanningen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0